Hjem - Lions Danmark

Menu

Nyhed

17/05-2018

Lions i ny kampagne mod sult


Giv dit fredagsslik på sms

- og del din donation på Instagram med #fredagsslik,
så fordobler LIons din donation".


Op til den første fredag i juni lancerer Lions Katastrofehjælp sammen med UNICEF en stor kampagne, hvor budskabet er: "Giv dit fredagsslik til børn ramt af sultkatastrofen i Afrika. SMS Slik til 1900 og doner 48 koner." Kampagnen kører på dagblade, sociale medier og mange radiostationer.

Målet er at nå 2,5 mio. mennesker med budskabet gennem radio, trykte og sociale medier, hvor firmaer og frivillige hjælper og sponserer f.eks. annoncering. Lions donation går ubeskåret og uden administrative omkostninger til hjælp til sultne børn - i år i Afrika. Det præcise landområde bliver udpeget senere.

Sult er overset
Sult hører til i kategorien "de stille katastrofer", fordi sultne mennesker ikke har pressens bevågenhed på samme måde som tv-billeder fra store oversvømmelser, væltede huse eller en flodbølge, der kommer rullende. Her kan dødstallene gøres op i kølvandet på flodbølgen, mens dødstallene for sult kan gøres op dagligt, året rundt, altid.

Treårigt projekt
Lions Katastrofehjælp har i samarbejde med UNICEF valgt at sætte fokus på de stille sultkatastrofer ved i tre år at gå sammen i projektet "giv dit fredagsslik" til børn, der sulter. Kampagnen har de seneste år været en kæmpe succes for UNICEF, fordi børn og deres forældre gerne vil give deres fredagsslik den første fredag i juni til børn, der sulter.

Lions dobler op
Lions Katastrofehjælp forsøger at gå nye veje for indsamlinger og samtidig få bredt kendskabet til Lions indsats på sult. Katastrofehjælpen har tidligere haft kæmpe succes sammen med UNICEF ved at køre to kampagner på Facebook og Instagram, hvor børn, unge og forældre delte budskabet om, at #deterikkeok at børn sulter.

Lions Katastrofehjælp fordoblede danskernes SMS indbetalinger for hver gang de delte budskabet og tog billeder af sig selv, hvor de med et fingertegn viste, at #deterikkeok at børn sulter. Resultatet var 1 mio. kr. indsamlet alene i kampagnens første fem dage.

Følg Lions